naaritalie.reismee.nl

Dag 24; Parco Natura Viva & BBQ on the beach

Heel hoog op Lucca’s vakantieverlanglijstje stond een bezoekje aan een dierentuin. Gisteren zag ik toevallig in een foldertje dat je op de camping met enorme korting kaartjes kon halen (volwassenen 20% korting en kinderen gratis!), dus voor 32euro konden we een zowel naar het dieren- als het safaripark.

Na het ontbijt dus gauw op pad, want dan zijn we misschien de drukte nog een beetje voor. We beginnen bij het safaripark, niet zo groot als de Beekse Bergen, maar door de hoogteverschillen wel een belevenis. De jongens willen het graag goed zien en, vraag niet hoe we het gedaan hebben, maar het lukt ons om met 4-en voorin te zitten. Vooral de giraffen en leeuwen maken indruk, hoe groter, hoe beter.

Na een uurtje parkeren we de auto op de parkeerplaats en wandelen naar de ingang van het dierenpark. We verwachten dat dit ook niet zo groot zou zijn, maar toen we eenmaal aan het lopen waren, bleken we ons hier flink in vergist te hebben. Lucca is helemaal fan van Nijntje de Film, welke zich afspeelt in een dierentuin en waarbij Nijntje steeds een dier moet zoeken aan de hand van de beschrijving in een liedje. En zo komt het dat ik ruim 1100km van huis, in een Italiaanse dierentuin, liedjes loop te verzinnen waarbij Timo en Lucca steeds de dieren zoeken. Ach wie kent me hier?!

De dierentuin is zoals vele opgebouwd uit continenten, dus zo komt het dat we vandaag dus eigenlijk een kleine wereldreis maken. Vooral het Afrika gedeelte maakt indruk, met zijn grappige apen, hyena’, neushoorns en leeuwen. Na het Azië-gedeelte houden we even pauze. Het is inmiddels flink warm en in tegenstelling tot Nederlandse dierentuinen die we eerder hebben gezien, moeten we af en toe flinke hoogteverschillen overbruggen. Bij Timo staat het Europa-gedeelte, of beter gezegd, de wolven, op zijn wensenlijstje. Helaas hebben we in eerste instantie niet veel geluk. Het verblijf is enorm en tegen een helling gebouwd en de wolven zijn vast bezig met een siësta. We zoeken een hele tijd nauwkeurig, maar helaas… We lopen door langs de uilen en dan blijkt Timo toch wel heel teleurgesteld. Vooruit, nog 1x terug om goed te kijken. Ook nu lijken de wolven ons niet goed gezind, we zoeken en zoeken, vragen het aan een medewerker, maar helaas. Net als we het op willen geven, zie ik een mevrouw wijzen en haar kindje optillen. Zou het dan toch?! En ja hoor, daar vinden we er zowaar 2!! Hoog verstopt en met hun kleuren bijna niet te vinden. Ik heb Timo nog nooit zo hard zien rennen om Marcel te gaan halen!

De slimmeriken hadden wel even bedacht dat ze bij de winkel aan de uitgang van het park net zoals Nijntje in de film ook een knuffel zouden krijgen. Lucca’s verzameling is dus vanaf heden uitgebreid met een ringstaartmaki (die hij heel verwarrend een ‘stokstijfstaartje’ noemt) en Timo… tjsa, die heeft natuurlijk een prachtige wolf, die hij ‘Lupo’ (Italiaans voor wolf) heeft gedoopt.

Eenmaal terug op de camping gaan we langzaamaan de spullen verzamelen voor het strand, want we hebben een BBQ gepland. Dat is ff een hoop gedoe (hebben we alles bij? Niks vergeten? Moet ik nog een keer terug?), maar echt een aanrader! Terwijl de jongens spelen in het zand, genieten van een zonsondergang en tegelijkertijd de BBQ aan en eten, hmmm! Timo geeft rondleidingen op een luchtbed en voor een kusje mag je mee, dus we doen allemaal een rondje! Het is al weer donker als we om 21u terug naar de caravan lopen. Snel douchen en dan hopelijk weer een heerlijke droom vannacht!

Wilhelmien

Spannend zo'n bezoekje aan de dierentuin, echte wolven en apen enz. enz.
Maar uiteindelijk een heerlijke dag en ik denk zomaar ook vermoeiend.
Maar goed afgesloten met een heerlijke BBQ op het strand, dit is echt genieten.
vele mooie dromen gewenst en morgen weer een fijne dag allemaal.

Toos

Was weer een heerlijk dagje zo te lezen en te zien.