naaritalie.reismee.nl

Dag 28; Legoland Duitsland

Na bijna 4 weken hebben we echt een vakantieritme. Je zou denken dat we lekker uitslapen, maar we zijn over het algemeen rond een uur of 8 wel wakker, zo ook vandaag. En dat is eigenlijk wel fijn, want omdat het park pas om 10u opent kunnen we lekker op het gemak doen. De jongens zijn met de plattegrond volop aan het bedenken wel route ze willen volgen, terwijl wij nog lekker koffiedrinken. Als het park opengaat zorgen we dan we bij de ingang zijn want we willen natuurlijk wel alles gezien en gedaan hebben voor we weer gaan rijden. We maken het rondje nu precies andersom en beginnen bij een attractie waar je jezelf in een stoeltje aan een hoge paal omhoog moet trekken. Zo dat is even een goede warming up voor de armspieren! En als we vervolgens in een soort trapkarren gaan zijn ook de benen helemaal soepel...! De attracties liggen per gedeelte vrij dicht bij elkaar en we lopen zo van het een naar het ander. De jongens vinden het labyrint wat we daarna doen ook erg gaaf. Het is een soort spiegelpaleis van de kermis, maar vooral het laatste stuk met laserstralen vinden ze geweldig! Het blijkt ook vandaag weer heerlijk rustig in het park (waarschijnlijk een combinatie van de warmte en het feit dat de vakanties wel zo'n beetje voorbij zijn), maar voor ons perfect dat je overal zo door kan lopen. Zo rond 14u zijn we er allemaal ff klaar mee en twijfelen of we een paar een terug naar de caravan zullen gaan. Net als we die richting in lopen zien de jongens ineens een 'Nintendo-lounge', dus we gooien de plannen om houden onze pauze daar. Er staan een flink aantal tv's met spelcomputers en zitzakken, er liggen nog meer ds-en (de gameboy van vroeger maar dan moderner zeg maar) en voor de ouders heerlijke banken en niet onbelangrijk... airco! Na een klein uurtje zijn de spreekwoordelijke batterijen weer opgeladen en gaan we verder. Vooral de waterspeeltuin is een groot succes, zeker als papa en mama een watergevecht mee doen maar die gewoon hun kleren aanhebben :-)! Net als we daar weg willen gaan richting camping komen we onze campingburen tegen en omdat we meteen weer lekker staan te kletsen besluiten we er maar bij te gaan zitten. Onze jongens gaan met het tijdelijke buurmeisje en -jongetje naar een show in het theater en uiteindelijk is het een half uur voor sluitingstijd als we toch snel nog even een attracties doen. Op de terugweg wandelen we nog een rondje over het Feriendorf, want de vele grote speeltoestellen waren ons wel opgevallen. Uiteindelijk zijn we rond 20u terug bij de caravan en halen snel wat te eten, terwijl Timo en Lucca samen met de buurkids elkaars nieuwe aankopen bewonderen. De avond vliegt echt voorbij en voor we het weten is het al middernacht en toch echt tijd om voor ons ook te gaan slapen. Morgen namelijk weer een reisdag... 647km voor de boeg en tevens de laatste etappe van onze vierweekse rondreis....