naaritalie.reismee.nl

Dag 27; Reisdag Gardameer - Legoland

Vanmorgen al vroeg de wekker. Omdat we toch een flink stuk moeten rijden en de erg goede aanbieding van Legoland incl 2 dagen entree is, willen we er toch een beetje op tijd zijn. Het rijden gaat prima, we stoppen onderweg voor koffie met iets lekkers bij het McCafe (wauw, wat een uitzicht!!) en rijden via de Fernpass (wauw, ook weer zo'n mooi uitzicht!) richting Gunzburg. We komen om even voor 15u aan bij het Legoland Feriendorf en na de check in, mogen we hier zelf een plekje kiezen. De jongens staan natuurlijk te popelen om naar het park te gaan, maar papa en mama willen toch echt eerst iets eten en drinken. Vijf minuten nadat we geïnstalleerd zijn komen er Nederlanders naast ons staan met kindjes van 6&10. Leuk voor de jongens en we horen meteen alle ins en outs van het park want zij zijn hier al vaker geweest. Een uurtje later wandelen we in 10min naar het park en staan de eerste attracties op ons te wachten. We komen het park eigenlijk aan de achterkant binnen en beginnen in Egypte. De schermpjes beloven 30 min wachttijd, maar binnen 5 min zitten we er al in. We hadden gehoord dat het best druk kan zijn, maar eigenlijk de hele avond kunnen we overal zo doorlopen. Vooral de waterattracties zijn met dit lekkere weer natuurlijk geliefd en zo komt het dat mama 2x als een verzopen katje door het park wandelt. Het park sluit om 20u, maar de attracties een uurtje eerder. We hebben geluk, want er start nog wel een 4d film om 19u en daarna wandelen we nog lekker door het miniland; Madurodam van Legosteentjes zeg maar. Eenmaal terug om de camping tijd om te koken, eten en voor de jongens om hun nieuwe "LEGO ninjago AirJitzu-flyers" te testen. Daarna spelen ze nog met de buurkinderen (verstoppertje met een zaklamp is heel leuk!!) en gaan we met diezelfde zaklamp op zoek naar een ieniemienie Legosteentje dat op de grond is gevallen.... Om 22u is het echt tijd voor de heren om de bedjes op te zoeken. Gute nacht!

Wilhelmien

O wat een geweldige keuze dat Legoland! En nu mama die als een verzopen katje door het park mag, ha,ha.
En zijn jullie nu alweer verwend Timo en Lucca?
Wat een geweldige reis is dit toch!
Geniet ze nog morgen.

Yvette

'Ninjago Air Jitzu-flyers', oké wat zijn dat in hemelsnaam?!
Tja, wij hebben alleen verstand van prinsessen en elfjes, haha. Maar anyway, de jongens kunnen er vast heerlijk mee spelen!
Veel plezier nog daar!