naaritalie.reismee.nl

Dag 19; Markt in Pistoia

Het heerlijke van deze plek in Toscane is, dat het overdag warm is, maar ’s avonds heerlijk afkoelt. En dat slaapt toch net wat lekkerder. We staan vandaag weer rond 08.30u op. Als je wat wil gaan doen kun je er beter maar op tijd bijzijn.

We hebben van mensen op de camping de tip gekregen op woensdagochtend naar Pistoia te gaan, dus zo gezegd, zo gedaan. En inderdaad, het is de moeite waard. Eindelijk een echte markt waar vooral Italiaans gesproken wordt en waar de Italiaanse Nonna’s staan te graaien in bakken kledingstukken voor 3euro. Ook het stadje zelf is verrassend mooi. Sommige gebouwen doen niet onder voor die in Florence of Lucca. De jongens vinden het vooral heel jammer dat er geen speelgoedwinkels zijn en kleding shoppen is niet hun meest favoriete bezigheid (dat hebben ze niet van mama…).

Toch blijft vandaag een beetje in het teken staan van winkelen. We rijden namelijk op de terugweg via het ‘centro commerciale’ en brengen een bezoekje aan de Decathlon, het winkelcentrum en de megagrote Coop-supermarkt. Timo kijkt bij de visafdeling zijn ogen uit, vooral de grote inktvissen vindt ie geweldig. Jammer dat mama niet meteen de behoefte voelt dit klaar te maken... Gelukkig is hij vrij eenvoudig om te kopen met een bezoek aan de tegenoverliggende vestiging van een bekende, en bij de jongens zeer geliefde, hamburgerketen.

Half de middag zijn we weer lekker op de camping voor… ja voor wat eigenlijk… voor gewoon lekker niks. Beetje zwemmen, lezen, potje hockey met Lucca,dejongens een potje dartenetc etc. Wat kan een mens het toch druk hebben met niks doen ;-)!

Morgen willen we de Florence gaan bezoeken, dus de heren gaan op tijd naar bed, en ook wij zullen het niet zo laat maken. Welterusten!

Wilhelmien

Lekker hé, zo'n vakantie, rond snuffelen, de markt bezoeken en lekker niks doen of eigenlijk van alles. Wat blijven jullie actief zeg! Morgen alweer een druk programma voor de boeg,slaap lekker en morgen een fije dag gewenst.