naaritalie.reismee.nl

Dag 17; Montecatini Alto

Ook vandaag overleggen we tijdens het ontbijt wat we vandaag zullen gaan doen. We zijn wat later en het wordt al flink warm, dus een hele dag op pad zit er niet in. Uiteindelijk wil Lucca graag zwemmen, Timo eigenlijk op pad, dus zoeken we een middenweg. We besluiten op de camping te vertoeven en vanavond als het wat is afgekoeld naar Montecatini Alto te rijden om de stad te bekijken en een ijsje te eten.

Zo gezegd, zo gedaan. De heren spelen wat bij de caravan, de pinokkio’s van gisteren zijn nog steeds erg geliefd. Aan het eind van de ochtend wandelen we even naar het restaurant voor een cappuccino en spelen nog een spelletje triominos. Dat staat in de grote kast op de binnenplaats en vooral Lucca is er erg goed in. Begin van de middag gaan we naar het zwembad, dit keer niet het grote bad boven op de heuvel, maar het bad dat dicht bij de caravan ligt. Helaas blijkt dat hier nogal wat wespen bivakkeren en Timo heeft te pech dat hij wordt geprikt. Snel uitgezogen en gekoelt, maar hij is even flink geschrokken en wil vooral terug naar de caravan. We lossen het op door lekker naar de caravan te gaan en af en toe naar het zwembad te lopen om af te koelen (het is gelukkig maar 50 mtr). We relaxen met een boek in de hangmat, doen een lekker middagdutje en genieten van gewoon helemaal niets doen.

Na het eten rijden we naar Montecatini Alto, dat op ongeveer 2 km van de camping op de top van de berg ligt. Het is vandaag een feestdag in Italie en het is daarom gezellig druk in het kleine dorpje. Het is echt ieniemienie, een pleintje met wat restaurants, een kerkje boven op de top, maar vooral overal een vreselijk mooi uitzicht over Toscane! We wandelen wat rond, beklimmen wat steile straatjes en dan willen Timo en Lucca toch echt een ‘gelato’. Hoe leuk is het dat ze dan bij het terras waar we neerstrijken ook nog eens een Pinokkio-coupe op de kaart hebben staan. Hmmmm, die smaakt natuurlijk extra lekker!

Tegen de tijd dat het donker wordt (zo rond 21.00u) gaan we terug naar de auto, maar niet nadat we vanaf het panoramaterras hebben genoten van alle lichtjes beneden in Montecatini Terme.

De jongens gaan vandaag op tijd naar bed want morgen gaat Lucca naar Lucca en dat willen we in verband met de warmte op tijd doen. Ben benieuwd hoeveel gepersonaliseerde souvenirs we voor onze jongste boef kunnen vinden!

Toos

Heel veel Lucca-koopplezier morgen.

Wilhelmien

Wat een fijne dag weer, hopelijk is Timo van de schrik bekomen, altijd vervelend en pijnlijk zo'n wespensteek . En morgen veel plezier in Lucca, Lucca en natuurlijk jullie ook.

Yvette

Balen van die wespensteek, zeg!
Wat leuk dat je de hangmat ook echt kunt gebruiken.
Veel plezier in Lucca!