naaritalie.reismee.nl

Dag 15; Reisdag Lago Maggiore - Toscane

We trekken weer verder vandaag, 400km richting het zuiden naar Montecatini Alto, een hooggelegen plaatsje tussen Pisa en Florence.

Een flinke rit, maar erg afwisselend. We vertrekken bij het meer in de bergen, waar we vanaf de snelweg de sneeuw weer op de toppen zien liggen. Vervolgens een heel stuk door een gebied zo vlak al Nederland en als het dan ineens weer wat heuvelachtiger wordt, doemt net voor Genua ineens de zee op. Wauw, wat is dat gaaf, al die schilderachtige dorpen tegen de heuvels.

Het laatste stuk naar de camping is goed voor onze ervaring ‘bergrijden met de caravan’ maar het gaat goed. Tegen 15u komen we aan op Camping Belsito, we hadden gisteren al telefonisch contact gehad om te vragen of er plaats was (“We hebben alleen een plaats met prive-sanitair, is dat oke?”), dus na een snelle incheck kunnen we meteen door naar onze luxe plaats!! Behelpen hoor, dat kamperen.

Laughing

We maken kennis met de nieuwe buren, de jongens gaan meteen met hun nieuwe buurkids voetballen en een waterpistoolgevecht houden en wij zetten de luifel nog op. Daarna is het tijd voor duik in het zwembad. De camping heeft er 2, wij kiezen nog voor het bovenste zwembad, welke het grootste is en voorzien van allerlei bubbelbanken en jetstreams. Het zwembad is gaaf, maar het uitzicht dat je hier overal hebt is echt adembenemend mooi! Het water is heerlijk en vooral Timo vermaakt zich prima. Lucca heeft vanmiddag in de auto even geslapen en lijkt niet helemaal uitgerust wakker te zijn geworden. Gevolg; hij valt een paar keer, kan niets hebben en huilt om niks. Gossie, gelukkig hebben we vakantie en lekker tijd om samen te kroelen op de ligbedden en da’s natuurlijk het beste medicijn.

Eenmaal terug bij de caravan hebben de jongens bij het parkeerterrein een bramenstruik gevonden (of beter gezegd Marcel had hem gevonden en het ze laten zien) en samen gaan ze druk aan de slag met plukken, bij de bbq hebben we dan ook een lekker schaaltje op tafel staan. We BBQ-en op een andere plaats, want in de zomer mag dat hier alleen op een centrale plaats ivm droogte. Best gezellig met meerdere gezinnen bij elkaar. Na het eten snel afwassen (echt praktisch dat prive-sanitair, had ik al gezegd dat er ook een eigen afwasplaats bij zat?!) en de boys gaan nog even naar de speeltuin voor een potje tafeltennis. Inmiddels (21.45u) begint het al lekker af te koelen dus we zullen heerlijk slapen. Morgen op verkenning in Toscane!

Wilhelmien

Het is een echte feestreis, zelfs privé sanitair, dat doet niet minder !!! Het is jullie van harte gegund hoor. Kijk weer uit naar jullie nieuwe belevenissen, geniet ze morgen, slaap lekker.

Yvette

Lekker geslapen tijdens jullie eerste nacht in Toscane?
Héérlijk, dat privé sanitair!