naaritalie.reismee.nl

Dag 14; Stresa - Lago Maggiore

Nadeel van wat dagen op tijd op is dat je biologische klok zich daar relatief snel naar aanpast. Gevolg; vanmorgen om 08.15u waren we allemaal klaarwakker. Op het gemakje ontbijten dan maar. De harde broodjes zijn we even beu, maar de jongens hebben de cornflakes (her-)ontdekt en ook de yoghurtjes zijn met wat fruit een heerlijk ontbijt. Het eerste gedeelte van de ochtend doen we het rustig aan. Timo en Lucca vermaken zich met hun vriendjes en een bak pokemonpoppetjes en wij genieten van een boek en koffie.

Tegen een uur of 11u vertrekken we van de camping. Een duidelijk plan hebben we niet, dus we rijden de kustweg langs tot we in Stresa komen. Het oogt het hier levendig, dus gauw op jacht naar een parkeerplaats. Met wat geduld lukt het ons om een plekje te vinden en als we er later achter komen dat het markt is, begrijpen we meteen de drukte hier. Toch valt die nog steeds in het niet bij de drukte die we bij het Gardameer hebben ervaren.

Vlakbij de haven zien de jongens weer een toeristentreintje staan en na onze ervaring in Sirmione, willen ze best nog een keer mee. We hebben alleen geen idee waar het naartoe gaat, op het dak staat iets van een villa en wat dieren af gebeeld, maar hoe en wat is niet helemaal duidelijk. Maar ach, net als zondag denken we, voor die paar euro per persoon hebben we in ieder geval een leuk ritje! Eenmaal onderweg komen we in contact met in Milaan wonende Engelsen die ons uitleggen dat het treintje naar het Villa Pallavicino-park gaat. Er zijn 2 soorten tickets, met entree en alleen voor de trein (die wij hebben). We maken dus met de trein een kleine ronde door de tuinen met de dieren, maar mogen niet uitstappen. Uiteindelijk zitten we de gehele rit gezellig te kletsen met onze nieuwe Engelse ‘vrienden’ en missen eigenlijk alles in de omgeving. Haha, gelukkig hebben we de terugweg nog

Tongue Out
!

Nadat we weer zijn teruggekeerd in het centrum wandelen we door de kleine straatjes met winkeltjes en restaurantjes. We zien allerlei mooie gebouwen, waarvan het ‘rommelhuis’ het meest opvalt. De hele gevel is bekleedt met van alles en niks, over verzamelwoede gesproken… We nemen een late lunch op een pleintje in het centrum en wandelen daarna op het gemakje terug naar de auto. Na een bezoekje aan de supermarkt zijn we uiteindelijk net na 16u weer terug op de camping. Tijd voor een drankje en chippie voordat de heren nog even een duik in het zwembad nemen. Door onze late lunch hebben we niet echt trek dus we dineren vandaag met een snelle tosti van de skottel en als de mannen zijn afwassen, ruim ik vast de luifel op. Morgen trekken we weer verder, via Genua rijden we langs Cinque Terre naar Toscane, waar we de komende week weer nieuwe plekken gaan ontdekken!

Toos

Jullie zijn inderdaad ontdekkingsreizigers. Veilige reis morgen.

Wilhelmien

Spannend als je niet weet waar zo'n treintje naar toe gaat. Hopelijk hebben toch wat kunnen genieten van het ritje. Morgen alweer op pas naar nieuwe oorden. Veilige reis morgen.

Els van der Mee

Grappig, we hebben in Stresa vakantie gevierd en het hele rommelhuis niet gezien. Moeten toch weer terug geloof ik. Ben benieuwd naar Chinque Terre, goede reis en veel plezier.