naaritalie.reismee.nl

Dag 12; Reisdag Gardameer - Lago Maggiore

‘Mam, we zouden vandaag toch vroeg opstaan?’ ‘Eh ja, hoe laat is het dan?’ ’08.00u’, ‘Ok, nou dan gaan we opstaan en zo vertrekken, maar het is vakantie dus rustig aan!’…

Het is gisterenavond gaan regenen en niet meer opgehouden, dus inmiddels is alles kleddernet. Dat betekent in de regen en drap inpakken en aankoppelen. Bij het uitchecken krijgen we heel lief nog een fles Bardolino-rose mee als aandenken en dan gaan we op pad. Een relatief kort ritje vandaag, 225km en waarbij het steeds rustiger wordt op de weg. Dat is ook meteen onze eerste indruk van het Lago Maggiore, prachtig en heerlijk rustig!

We hebben vanuit de auto de camping gebeld, een tip die we in de meivakantie kregen van camperaars naast ons die altijd zonder te boeken rondreizen. Ik had een heel lijstje klaar, maar bij de 2e camping is er al plaats. Camping Tranquilla in Baveno, en nadat het even een sport was om er te komen (mocht je er ooit met een caravan naartoe gaan, volg dan NIET je navigatie, maar rijdt naar het meer en volg dan de borden, dan voorkom je dat je, net als wij, op een steile helling met je caravan moet keren…) is de eerste indruk weer prima. Een eenvoudige camping, maar daar is de prijs ook naar. En niet onbelangrijk, voor de jongens een zwembad!

Als we geïnstalleerd zijn mag Lucca ome Kees en tante Els op bellen, want die zijn ook hier in de buurt op vakantie. Hij treft het want ze rijden zo’n beetje net het dorpje in waar wij zitten. Dus dat betekent visite ver van huis! Heerlijk om even bekenden te zien en voor de jongens om lekker ff te kroelen en gek te doen en voor ons om alvast de eerste vakantie-ervaringen te delen. Natuurlijk willen we ook nog even alle tips voor het Lago Maggiore, want zij zijn hier al even. Na een uurtje nemen we weer afscheid en stappen we in de auto om alvast de kaartjes voor morgen te halen, want dat staat een dag Lago Maggiore Express op de agenda. Een combinatie van trein, panoramabergtrein en boot om zo een hele goede indruk te krijgen. We rijden na het bezoek aan de haven door naar de supermarkt net buiten het dorp en duiken terug op de camping nog gauw het zwembad in (met zeer charmante verplichte badmuts).

Na het drukke en levendige Lazise is het ook heerlijk hier wat rustiger en gemoedelijker te zitten. Begrijp me goed, we vonden het supergezellig en mooi aan het Gardameer, maar na de 3e avond Andre Hazes in de caravan achter ons ben je blij dat je hier gewoon alleen vogeltjes hoort fluiten.

Vanavond op tijd naar bed, en nu maar wel de wekker zetten, want morgen stipt om 09.23u vertrekt de trein en aangezien hij maar 1x per dag gaat, kunnen we die niet missen!

Yvette

Dat wordt morgen vast een mooie dag!

Wilhelmien

Fijn dat de reis goed verlopen is en helemaal super dat jullie ome Kees en tante Els nog gezien hebben. De boys zullen wel even genoten hebben van hun knuffels. Morgen een hele fijne dag gewenst.

Toos

Dat zal morgen vast wéér een fantastisch dagje worden.