naaritalie.reismee.nl

Dag 8; In, om en op de camping in Lazise

De jongens beginnen de smaak van het uitslapen te pakken te krijgen (of lag het aan het feit dat we gisteren zo heel laat thuis waren na ons bezoek aan Gardaland?!), maar we hoorden de eerste vandaag pas rond 9.45u. Het nadeel van met z’n allen op 8 vierkante meter slapen, is dat als in dit geval Lucca wakker is, iedereen wakker is, want meneer wenst ONTBIJT! Dus huppa, uit de veren dan maar, en snel naar de winkel voor wat verse broodjes. Nu zitten we ongeveer 20 meter van de supermarkt af, dus Lucca wordt op zijn wenken bedient. Nu nog ff leren hoe hij in het Italiaans een stuk of 8 broodjes besteld, dan kunnen we voortaan wat langer blijven liggen

Laughing

Daarna stond een bezoekje aan de markt op de planning. Net buiten de camping, die officieel in het gehucht Pacengo di Lazise ligt, is aan de boulevard op zaterdag een markt, of nou ja, minimarkt is een beter woord. Er staan een twintigtal kramen met vooral kleding, zonnebrillen en badlakens, meer kramen was ook niet nodig, want als je er 1 hebt gezien, heb je ze allemaal gezien. Bij een kraam met houten speeltjes kiezen de heren een heuse katapult uit om stenen mee het meer in te schieten en een kraam verder krijgen ze nog een pet (Timo) en hoedje (Lucca), voor de zon en stiekem ook een beetje omdat mama ze wel heel leuk vond. Daarna drinken we natuurlijk nog een cappuccino op het terras en gaan dan weer terug naar de caravan, waar nog een flinke draai was en bak afwas staan te wachten. Gelukkig hebben ze voor de was een prima machine hier, maar die afwas, tsja, die moet toch echt met de hand.

Na een lekker uurtje uitrusten bij de caravan verzamelen we onze handdoeken, zonnebrand, etc weer voor een paar uur zwemplezier en genieten van het zonnetje dat vandaag weer volop schijnt. Om een uur of zes houden we het daar weer voor gezien en is het weer tijd voor een chipje en drankje voor onze tijdelijke woon- en verblijfplaats. We zijn inmiddels zo gewend aan het warmere klimaat en leefgewoonten dat we, net als de Italianen zelf, pas later eten en dus staat ook vandaag de maaltijd pas tegen 20u op tafel. Als we opgeruimd hebben wandelen we een paar kilometer langs de boulevard en op de terugweg ploffen we nog even op een terrasje met live muziek voor een ijscoupe, hmmmm! Wat vliegen de dagen voorbij hier in dat heerlijke Italie. Vandaag zijn we alweer een week onderweg, gelukkig hebben we er nog 3 in het vooruitzicht!

Cool

claudia

Alweer n mooie dag....geniet nog van de komende weken....xx

Toos

Inderdaad nog lekker 3 weken genieten. En de thuisblijvers genieten mee door de mooie verhalen.

Wilhelmien

Gezellig weer even een berichtje lezen, het voelt of we er bij zijn.Lekker dat mooie weer kom je helemaal tot rust. Nog drie weken zo!