naaritalie.reismee.nl

Dag 7; regen, regen, Lazise, regen en Gardaland

Gisterenavond al een berichtje van familie aan het Lago Maggiore; “Is het bij jullie ook zo’n noodweer?” Nee hoor, wij zitten heerlijk buiten waar de temperatuur eindelijk aangenaam is! Voor de zekerheid toch maar ff de lokale buienradar gecheckt en alle spullen onder de luifel, die wat minder goed tegen water kunnen, van de grond gehaald. Tegen de ochtend horen we de eerste druppels op het caravandak tikken, maar als we om 09.30u ons bedje uitrollen is het droog.

We besluiten na het ontbijt naar Lazise te rijden om het stadje te verkennen. Dat ziet er erg gaaf uit, oude stadwallen omhullen een symmetrisch patroon van kleine straatjes met leuke winkeltjes en terrassen. We dwalen wat rond, drinken een cappuccino en eten natuurlijk onze zoveelste ‘gelato’. Helaas begint het na een uurtje weer flink te regenen, dus toch maar wat eerder terug naar de auto. We sluiten weer aan in de beroemde ‘gardameerfile’ om terug naar de camping te gaan en daar kruipen de jongens op het grote bed in de caravan om een film te kijken.

Na een paar uur regen en onweer, zegt mijn grote vriend buienradar dat het verder droog blijft. We halen bij de receptie avondkaartjes voor Gardaland, een pretpark op een paar minuten rijden van de camping. Het blijkt een perfecte keus, want het is onwijs rustig in het park, de langste wachttijd is nog geen 5 minuten, dus we kunnen enorm veel doen in 1 avond. En dat het vandaag niet zo warm is, maakt het voor ons een topavond. Het park is goed onderhouden en zowel voor klein (Lucca) als groot (Timo) is er volop te beleven. Timo haalt zijn hart op in alle spectaculaire achtbanen en Lucca is echt in zijn element als blijkt dat hij ook in ‘treinachtbaan’ mag. Stoere knul hoor, want hij zit met grote grijns en handen in de lucht te gillen van plezier! “Vet cool mam!” Dan ook maar in de ‘jungle rapids’, de piranha van Gardaland zeg maar. Het is inmiddels donker en juist de belichting maakt het echt spectaculair mooi! We zien nog 2 shows, gaan naar de 4-D Ice Age film en eten gauw een frietje tussendoor. Wat vliegt de avond zo voorbij!

Het is al bijna 23.30u als we terug zijn op de camping, dus gauw tanden poetsen en slapen voor de kids. Papa en mama drinken nog wat, lezen nog wat (papa) en schrijven onze belevenissen van vandaag weer op (ik) en dan duiken ook wij zo ons bedje in!

Morgen is het markt in Pacengo en daar kunnen we vanaf de camping naartoe wandelen, dus dat staat zeker op de planning, en verder…. Ach we zien wel, het is vakantie!

Cool

Yvette

Klinkt weer gezellig.
Slaap lekker!

Wilhelmien

Jammer van de regen, maar ondanks dat, toch een geslaagde dag. Hopelijk heb je ook een foto van Lucca met zijn grote grijns, ik zie het helemaal voor me.morgen veel plezier op de markt.

Kees

Klopt helemaal donderdagavond noodweer hier, maar het zou Italië niet zijn als je de volgendedag weer gewoon zon hebt en erg warm. Veel plezier op de markt erg groot daar maar heel erg leuk met al die tassen petten riemen enz enz. Let goed op de prijs daar het kan zomaar 2 strandjes verder goedkoper zijn echte Italianen.

claudia

Nou alle stof weer van de carvan af en nu weer genieten van de zon hopelijk......