naaritalie.reismee.nl

Dag 6; Relaxdagje Lazise

Vandaag houden we een ‘rust’-dagje. We slapen heerlijk uit, ontbijten wat later. Voor vandaag staat alleen boodschappen doen op het programma, dus dat besluiten we maar meteen in de ochtend te doen, dan hebben we dat gehad. Bij onze campingburen, die hier al wat langer komen, achterhalen we het adres van de dichtstbijzijnde grote supermarkt en dat blijkt de familia richting Peschiera te zijn. Op de heenweg maken we al kennis met het ‘file-fenomeen’ waar we al van veel mensen over gehoord hebben, gelukkig hoeven we maar een paar kilometer. De grote ‘Italiaanse’ supermarkt doet nog Nederlandser aan dan de gemiddelde Albert Heijn bij ons. Het assortiment is uitgebreid met alles waar de gemiddelde toerist niet zonder kan, denk aan chocoladevlokken, fristi, appelmoes etc etc. Als we dan ook om ons heen alleen maar Nederlanders horen, hebben we niet echt het idee in Italië te zijn…

Terug op de camping pakken we onze handdoeken, luchtbedden, zonnebrandcreme en flesjes water bij elkaar en zoeken de verkoeling van het meer op. Daar onder de bomen, met een heerlijk briesje voelt die 35gr toch net iets draaglijker. En zo dobberen we een hele tijd lekker op het meer, duiken af en toe onder om iets wat op een visJE lijkt te spotten en spelen een kort partijtje ‘lummelen’ met de strandbal. Net als de echte Italianen houden we rond een uurtje of 13u een heerlijke siesta, al wordt die van Lucca en mij bruut onderbroken doordat onze hangmat ineens op de grond ligt (met ons erin). Hahaha, de megaharing waarmee de poot vaststaat ging niet verder de rotsgrond in hier, maar bleek toch net ff te ondiep! Gelukkig bezeren we ons niet en heeft voor zover ik weet ook niemand dit gefilmd voor funniest home videos.

Aan het eind van de middag nemen we nog een duik in het zwembad en roetsjen de jongens nog een keer van de glijbaan. Rond een uurtje of 19u beginnen we trek te krijgen en steken de BBQ aan, en vandaag mag Timo voor het eerst zelf BBQ-en. Superfijn als de kids groter worden! Hij is apetrots op zijn vakkundig omgedraaide shaslicks en worstjes, dat mag hij zeker vaker doen!

In de avond wordt de temperatuur wat lekkerder en gaan we nog even naar de minidisco en ‘show’. De jongens kijken met grote ogen naar de bellenblaas-goochelaar, en ik moet zeggen, het zag er best leuk uit! Zo lekker ons bedje op zoeken en morgen weer eens bekijken wat we dan gaan doen!

Yvette

Hilarisch, dat gevalletje hangmat!
Die supermarkten hebben echt alles, hè. Ook paardenbiefstuk trouwens. Hebben wij ons een keer in vergist. Ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen.

claudia

Gezellig even de 1e dgn doorgelezen.....wat doen jullie al allemaal leuke dingen......hier de wasjes gedraaid en ook genoten van Griekenland....ga jullie nu mee volgen...leuk.....xx gr van Eddy en de meiden.