naaritalie.reismee.nl

Dag 5; Reisdag Kramsach-Lazise

Na een dagje in de gezonde berglucht van gisteren hebben we prima (uit-)geslapen. Tijd om na het ontbijt op ons gemakje de caravan weer achter de auto te hangen voor de volgende etappe. Een route van 306km over de Brennerpas naar Italië.

Het is niet druk op de weg en zelfs bij de verschillende tolpunten zijn we meteen aan de beurt. Er zit wel een hoop vrachtverkeer en net na de Italiaanse grens mogen die een heel stuk maar 60km/pu en dat schiet niet echt op. Dus af en toe op mijn gemakje wat vrachtwagens voorbij tot ik wel ff schrik als zo’n haastige Italiaan het nodig vindt rechts in te halen net als ik terug naar de rechterbaan wil. Tsja, hier zullen we nog even aan moeten wennen, want de gemiddelde Italiaan heeft toch net een andere rijstijl dan wij Nederlanders.

We stoppen natuurlijk onderweg voor onze eerste Italiaanse ijsco en rijden net na 14.30u het terrein op van Camping Le Palme vlakbij Lazise. Wow, de eerste aanblik is meteen supergaaf! Palmbomen, zwembad met glijbanen, mooie speeltuin… We worden heel vriendelijk ontvangen en we krijgen plaats 37 toegewezen voor de komende week. Voor Italiaanse begrippen een flinke plaats (of dat lijkt zo omdat we niet zo’n heel grote caravan hebben?!).

Ondanks dat het hier een heerlijke 33 graden is, zetten we toch maar meteen de luifel eraan, zodat we straks als we uit het zwembad komen, helemaal klaar zijn. Het zwembad is heerlijk en de heren vermaken zich prima. De beide glijbanen worden uitgebreid getest en Lucca voelt zich heel groot nu hij geen bandjes meer aan hoeft omdat het net voor de grote vakantie zijn zwemdiploma A heeft gehaald. Alhoewel… echt boven blijven doet hij niet, want onderwater zwemmen is natuurlijk veel gaver. Samen verzinnen ze een balspel en natuurlijk moeten ook papa en mama nog even meedoen.

Terug bij de caravan doen we even lekker rustig aan; drankje, chipje en de jongens zijn sinds gisteren weer volop aan het tekenen en kleuren, dus vermaken zich daar mee.

We sluiten deze dag af in het restaurant van de camping, gelegen aan het meer. Pizza natuurlijk, en hij was heerlijk. Timo en Lucca kozen samen voor een pizza met frites en worstjes, grote hilariteit natuurlijk dat ze dat hier op een pizza doen! Vooruit, nog een extra ijsje als toetje vandaag en dan sluiten we de dag af met een prachtige zonsondergang aan het meer!

Ciao e buona notte!

Yvette

Lazise, mooi daar!
Maar dat gaan jullie vast allemaal ontdekken.
Have fun!

Toos

Hele fijne week in Italië. Groetjes en knuffeltje voor jou en je mannen.

Wilhelmien

O, wat is het daar mooi ! Dit is genieten met een grote G. Wens jullie heel veel plezier en veel zon.