naaritalie.reismee.nl

Dag 2; Playmobil Fun Park

We beginnen de dag vandaag meteen in het playmobilpark. In het zgn. Hob-center kan namelijk ’s morgens worden ontbeten. En wat voor ontbijt… van croissantjes tot yoghurt met verse vruchten, van gerookte zalm tot scrambled eggs, werkelijk alles is aanwezig en voor het luttele bedrag van 10,90 voor volwassenen en 7,90 kinderen kunnen we ons van 08.00u-11.00u helemaal ziek eten.

Timo en Lucca hebben hier echter weinig tijd voor. Zij hebben het te druk met alle playmobil die hier voor handen is om uitgebreid mee te spelen. In allerlei XXL-playmobil-huizen en –kastelen staat zo’n beetje alle playmobil die er op het moment te koop is klaar om uitgetest te worden. Wauw, zelfs mama vindt dit nog wel leuk ;-)! We vermaken ons dan ook prima tot het buffet om 11.00u sluit en wij het park gaan verkennen.

En wat is dat gaaf!! We gaan als eerste naar een gedeelte dat ‘Adventure Tree House’ heet. De jongens klimmen en klauteren hier volop en stampen lekker met blote voeten door een waterbeekje welke door dit stukje park stroomt. Aan de zijkant van de speeltuin zien we 4 reuze schelpen waar ze met hun handen in het water kunnen zoeken naar kleine playmobil-schelpdiertjes. Als blijkt dat je ook nog eens mag houden wat je vindt, is het natuurlijk een sport om met zoveel diertjes weg te gaan. Timo en Lucca zijn alleen in dit gedeelte al ruim een uur zoet, zonder dat ze ons daarbij nodig hebben, waardoor wij terwijl we een oogje in het zeil houden wel even lekker een paar bladzijden kunnen lezen in de meegenomen boeken!

We vervolgen onze weg via de Piratenboot, Dinosaurussen en het Ridderkasteel, en overal waar we komen kun je zelf spelen zoals je dat normaal met je Playmobil-poppetjes zou doen. En zo kan het dus dat Timo een echt kasteel via de buitenmuur beklimt en Lucca ontsnapt via een geheime uitgang.

Achter de ark van Noah vinden we een stelsel van stromende waterbanen waar alle boten, vissen en watervliegtuigen kunnen worden getest. En dat zwemkleding eigenlijk wel handig was in het park ondervinden we nog meer bij de waterspeeltuin. Lucca staat al gauw in zijn onderbroek onder de watervallen, maar onze puber in wording wenst natuurlijk niet in zijn onderbroek te douchen ten overstaan van anderen. Hoppa, dan maar een nat pak, het is mooi weer en vakantie dus we doen eens gek. Don’t do this at home! Met een big smile komt hij binnen 10 seconden al weer terug. ‘Heb je ook een handdoek mam?’ Hahaha, die hebben we dus mooi niet en zo gebeurd het dat hij de volgende paar uur als een verzopen katje door het park wandelt. Maar het park is zo leuk dat hij dat al snel is vergeten.

Ze peddelen in een bootje op het water, spelen politie en boefje in het politiebureau (met ‘echte’ gevangenis waar natuurlijk ook stiekem uit te ontsnappen is), en gaan als laatste naar de ‘Wild West’. Daar kopen we voor een euro voor beiden een echte playmobilschatkist en kunnen ze in het zand op zoek naar goudklompjes en edelstenen en ook die mogen natuurlijk weer mee naar huis genomen worden.

We sluiten de dag af met nog een poppetje uit de winkel om de set compleet te maken en gaan dan op het gemak terug naar de caravan. We besluiten hier gewoon lekker bij de caravan te eten, zodat de heren zich kunnen uitleven met alle playmobil. En dat doen ze, hele verhalen worden er gespeeld en dat is voor ons weer een genot om naar te kijken.

Resume; het was weer top vandaag en mocht je in de buurt komen, is het echt een aanrader! Voor de luttele 11,00 euro entree die je betaald krijg je meer dan waar voor je geld. Ook het eten en drinken en de souvenirshop in het park zijn zeker niet duur, en dat is voor ons als echte Nederlanders toch ook altijd aantrekkelijk.

Morgen weer een reisdag voor de boeg. We gaan naar Oostenrijk!

Toos

Dat was dus weer een TOP-dagje.

Wilhelmien

Wat een leuk verhaal over de belevenissen van vandaag, geweldig dat de boys zo genoten hebben. Hopelijk jullie ook? Morgen weer een reis voor de boeg, succes, kijk goed uit en blijf genieten. Voor straks slaap lekker en Timo en Lucca droom maar fijn over al jullie belevenissen van vandaag.

Yvette

Klinkt super gaaf!! Wat zullen ze lekker dromen vannacht.
Waar gaan jullie naar toe in Oostenrijk? Mijn zus is er nu ook op vakantie met man en kids en ze hebben het prima naar hun zin.