naaritalie.reismee.nl

Dag 1; Reisdag Kaatsheuvel - Zirndorf

Om 04.30u (gaap!) liep vanmorgen de wekker af, het is zover, we gaan op pad! De eerste dag zal vandaag grotendeels een reisdag zijn, een tocht van 627km. Op het ergste voorbereid, het is immers ‘zwarte zaterdag’, rijden we om klokslag 05.00u Kaatsheuvel uit. De meeste vakantiegangers slapen denk ik uit, want het is opmerkelijk rustig onderweg. De jongens gedragen zich voorbeeldig en we stoppen een keer kort om te tanken. Het blijft opvallend stil onderweg, zelfs als we rond 10.00u langs het circuit van Hockenheim rijden (waar Max Verstappen dit weekend zijn kunsten vertoont in de Formule 1) kunnen we gewoon lekker doorrijden. Rond de middag gaan we wat langer van de weg, de jongens zitten nog in hun pyjamaatjes achterin en lusten inmiddels ook wel wat lekkers.

Uiteindelijk hebben we bij Heilbronn dan toch nog een half uurtje file te pakken, maar we rijden veel eerder dan verwacht (of gehoopt) al om 13.30u de camper- en caravanparking van Playmobil Fun Park op. Dit is onze eerste overnachtingsplek. Het leek even erg druk, maar wat verder naar achteren is nog volop plaats. Stroom hebben we hier niet, maar met een paar kaarsjes en een batterijlamp voor de nacht, gaan we het hier prima redden.

We wandelen op het gemakje naar het park, waar we beginnen met een bezoekje aan de winkel en natuurlijk zijn de jongens al flink verwend. Daarna door naar de Mini Golf-baan, voor een lekker competitief potje golf met z’n 4-en. We eten nog wat bij het park en gaan daarna gauw terug naar de caravan, want er moet natuurlijk gespeeld worden met al dat nieuwe speelgoed. Het echte parkbezoek bewaren we lekker voor morgen.

Nu (20.15u) drinken we nog een lekker drankje voor de caravan en zoeken dan vanavond vroeg ons bedje op, want zo'n lange reisdag is behoorlijk vermoeiend!

Toos

Wat is het toch al leuk om zo jullie belevenissen mee te maken. Fijn dat dit gedeelte van de reis zo goed gegaan is. Veel plezier morgen in het park.

Yvette

Dat klinkt goed voor een eerste dag!
En morgen dan lekker het park in. Have fun!

Wilhelmien

Wat is de eerste dag goed verlopen! En Timo en Lucca ik lees dat jullie het goed gedaan hebben en al verwend zijn met cadeau's uit de winkel van playmobil land. Op naar morgen, heel veel plezier!