naaritalie.reismee.nl

Dag 23; Verona

Het heeft vannacht nog flink geregend aan het Gardameer, dat maakt dat we niet zo geweldig geslapen hebben en op tijd uit bed zijn. Toch doen we het in de ochtend rustig aan. Van de mensen die tegenover ons staan en zo gaan vertrekken hebben we 3 wificodes overgenomen en dat vindt vooral Timo natuurlijk erg leuk! We hangen lekker een beetje bij de caravan met een boek, Lucca pendelt op en neer tussen caravan, kidsclub en speeltuin, kortom heerlijk niks!

In de middag gaan we toch weer op pad, we moeten nog boodschappen doen en omdat het niet zo warm lijkt combineren we dat meteen met een bezoek aan Verona, dat op een klein halfuurtje rijden van de camping ligt. De arena en het huis van Julia (die van Romeo zeg maar) zijn de belangrijkste trekpleisters.

We beginnen op het plein bij de Arena, waar alle decorstukken van een van de opera’s staan opgeslagen. In de zomer worden er nog steeds iedere avond opera’s opgevoerd in deze oude arena en de decorstukken worden met een hijskraan de arena in- en uitgetild. Lucca vindt vooral de verklede romeinen die hier op het plein lopen voor foto’s (uiteraard tegen betaling!) leuk, maar net iets te spannend om ook echt mee op de foto te gaan. We wandelen door de winkelstraat, waar de jongens weer een Disneystore spotten en natuurlijk weer even willen kijken naar vooral alle star wars spulletjes. Daarna tijd voor een ijsje en wat drinken voor we verder lopen naar het huis van Julia. We bekijken het balkonnetje en beeld vanaf een afstand, jeetje wat is het hier druk, en lopen dat op het gemak weer verder. Als we na een tijd weer terug bij de arena komen is de wachtrij een stuk minder lang en kopen we een kaartje zodat we nog even binnen kunnen kijken. Wauw, wel indrukwekkend hoor! Lucca wil natuurlijk wel even helemaal bovenin zitten en vervolgens op de eerste rij dus we klimmen (in de inmiddels stevig schijnende zon) alle trappen op en af.

Als laatste lopen we nog door de gangen onder de arena waar het gelukkig iets koeler is en dan is het toch echt tijd een supermarkt op te gaan zoeken voor de broodnodige boodschappen. Rond een uur of 6 zijn we weer bij de camping en nemen nog gauw een duik in het zwembad om lekker op te frissen. Daarna eten en een potje kaartje cq. een filmpje kijken en de dag is weer omgevlogen.

cees

We hebben er even op moeten wachten
maar zijn weer helemaal bij de les.....

Wilhelmien

Ja, van al dat vakantie vieren wordt je moe.
Ik kan me voorstellen dat het heerlijk is om niets te doen.
Maar ja, cultuur snuiven is ook belangrijk!
Wat zijn de jongens al flink verkleurd zie ik op de foto's.
Fijn dat ook Verona goed bevallen is.
Ben benieuwd naar het volgende verhaal, nog veel plezier!