naaritalie.reismee.nl

Dag 22; Reisdag Toscane - Gardameer

We zijn alweer 3 weken onderweg vandaag, wat vliegt de tijd toch! Heel langzaam klimmen we vandaag weer wat omhoog op de kaart. We laten Toscane achter ons en rijden 270km terug naar het Gardameer. We hebben gekozen voor dezelfde camping als 2,5 week geleden, vooral omdat de kids hier nu de weg weten.

We doen het rustig aan vanmorgen, de jongens willen graag zwemmen, dus Marcel gaat met hen de zwembaden nog langs en ik ruim ondertussen de luifel en caravan op. Rond 11u zijn we klaar voor vertrek, zeggen we gedag tegen de buurtjes en rijden we de camping af. Net voor Florence wordt flink aan de weg gewerkt en staat het verkeer muurvast. Balen om zo vroeg tijdens de rit al stil 45min stil te staan. Dit is gelukkig de enige file en we kunnen verder in 1x doorrijden naar de camping.

De aankomst is er warm, zowel qua temperatuur als qua hartelijkheid. Het is iets minder druk op de camping en we mogen uit meerdere plekken kiezen. We hebben gekozen voor plaats 46, grappig want de mensen die vorige week nog onze overburen waren, zijn nu onze achterburen. Ze komen meteen gedag zeggen en helpen de caravan op zijn plaats te zetten, lief! En waar we vorige week zicht hadden op de achterzijde van de supermarkt, nu kunnen we (zij het tussen de bomen en een caravan door) het meer zien vanaf onze plaats!

Het is inmiddels eind van de middag en we koelen nog snel even af in het zwembad. Ondanks de bewolking is de temperatuur prima. Na het zwemmen spelen we een potje kwartet en voor we het weten is het tijd om de zalm op de barbecue te grillen. Net na het eten als Lucca voor ons een voorstelling met zijn knuffels gaat geven (die pinokkio-voorstelling heeft toch indruk gemaakt) horen we de eerste druppels weer op het dak tikken. Tsja we zijn hier 1,5 week geleden met regen weg gegaan, nu komen we met regen terug. Laten we hopen dat het morgen weer stralend blauw is, want we hebben nog wel wat dingen op ons lijstje met dingen die we nog willen doen/zien!

Yvette

Wat vliegt de tijd!
Dus nu op naar de riddershow, Borghetto sul Mincio, bootje huren en vele andere leuke dingen.

Wilhelmien

Fijn dat de reis goed verlopen is, jammer van de file en nu de regen. Maar weet na regen komt zonneschijn. Hoop dat jullie nog veel leuke dingen van jullie bucket list kunnen doen. Wens jullie nog veel plezier