naaritalie.reismee.nl

Dag 21; Pisa

Je kan natuurlijk niet naar Toscane zijn geweest zonder een bezoek aan de toren van Pisa. Zou hij wel echt zo scheef staan? En waarom staat ie eigenlijk zo scheef? Ik had al van veel mensen gehoord dat er in Pisa, buiten het plein waar de toren staan, niet bijzonder veel te beleven is. We twijfelen dan ook even; gaan we meteen in de ochtend, of bewaren we dit uitje tot vanavond. Omdat het vannacht flink geregend heeft en nu nog wat bewolkt is, is het (nog) niet zo warm als de afgelopen dagen. We besluiten na het ontbijt maar meteen op pad te gaan, dan hebben we het maar gehad.

Rond 10.30u zijn we in Pisa waar het ons weer opvalt hoe makkelijk we ook hier parkeerplaats kunnen vinden. Zou het dan nog rustig zijn? Nou… waarschijnlijk staan al die anderen ergens anders geparkeerd of zijn met de bus of trein, want op het Piazza del Miracoli wemelt het van de toeristen die op hun beurt allemaal even een foto maken waarop ze de toren tegenhouden. We lopen een stukje over het plein, maken ook wat foto’s en houden het al gauw voor gezien. Aangezien ik de avond na ons bezoek aan Lucca een van zijn souvenirs kapot heb laten vallen en toch nog spijt heb van een niet gekocht shirtje, rijden we nog even via die stad die op de weg terug naar de camping ligt. In de middag doen we vooral lekker niets. De heren vermaken zich in het zwembad met andere kindjes en Marcel en ik vermaken ons met een boek en tijdschrift. He het moet ook nog wel een beetje vakantie blijven!

Vanavond alweer onze laatste avond in Toscane, dus gaan we nog lekker uit eten bij het restaurant op de camping en natuurlijk spelen we nog een spelletje mini-toren-van-Pisa (al kan Lucca er niet tegen dat de poppetjes er af vallen en dus de toren op zijn kop zet…) Morgen gaan we alweer iets omhoog op de kaart, terug naar het Gardameer. We hebben een plekje op dezelfde camping als 2 weken geleden kunnen krijgen, dat maakt het voor de kinderen lekker herkenbaar en kunnen ze meteen weer hun eigen weg gaan. Stiekem hoop ik wel dat de Andre Hazes-fanclub inmiddels terug naar Nederland is….

Wilhelmien

Natuurlijk gaan we weer reageren, jullie blijven actief zeg!
Gelukkig is de toren van Pisa toch niet omgevallen, Timo en Lucca.
En het was zeker een moeilijk en vervelend spelletje Lucca?
Wens jullie vandaag weer een goede reis, ik denk zachtjes aan richting Huis, al duurt dat nog een aantal dagen. Liefs van mij.